понеділок, 13 березня 2017 р.

Викладачі української мови та літератури професійно-технічної освіти Сумщини підвищують свою кваліфікацію (матеріали семінару)

Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Сумській області 10 березня 2017 року на базі ДНЗ «Білопільське вище професійне училище» проведено семінар-практикум викладачів української мови та літератури професійно-технічних навчальних закладів області «Формування професійних якостей майбутніх кваліфікованих робітників через упровадження  інноваційних педагогічних технологій. Методика і практика розробки та ефективного використання на уроках української мови та літератури робочих зошитів для учнів».
 У заході взяло участь 26 викладачів української мови та літератури.
Олена Чхайло, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, відкриваючи семінар за допомогою Skype-спілкування, підбила підсумки ІІ етапу обласного конкурсу «Педагог-новатор» у номінації «Викладач української мови та літератури», відзначила високий рівень підготовки конкурсних матеріалів та наголосила на основні завдання щодо проведення ІІІ етапу конкурсу. У своєму виступі  вона зробила акцент на питаннях ефективності та якості процесу навчання філологічних дисциплін за допомогою інноваційних методик. 
Юрій Христій, директор ДНЗ «Білопільське вище професійне училище», презентуючи навчальний заклад зауважив, що «у колективі приділяється значна увага сучасному комплексно-методичному забезпеченню предметів загальноосвітньої та професійно-практичної підготовок. Це є необхідною умовою для повної і якісної організації навчального процесу в умовах переходу на новий зміст і структуру  професійно-технічної освіти в Україні».
Ольга Глуходід, заступник директора з навчальної роботи ДНЗ «Білопільське вище професійне училище», у своєму виступі зазначила, що «ефективність навчально-виховного процесу значною мірою залежить від забезпечення навчальною та методичною літературою, дидактичними матеріалами та технічними засобами навчання, тобто від комплексно-методичного забезпечення предмета. Удосконалення прийомів та засобів навчання – це найкоротший шлях до підвищення якості знань учнів». Вона ознайомила викладачів з сучасними інноваційними засобами навчання, які упроваджуються в навчально-виховному процесі педагогічними працівниками закладу.
Ольга Смоленко, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області наголосила присутніх на доцільності використання електронних освітніх ресурсів у навчально-виховному процесі. 
«Корисними для викладача української мови та літератури є такі електронні ресурси: навчально-методичні ЕОР (навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін, розроблені відповідно до навчальних планів); методичні ЕОР (методичні вказівки, методичні посібники, методичні рекомендації для вивчення окремого курсу та керівництва з виконання проектних робіт, тематичні плани); навчальні ЕОР (електронні підручники та навчальні посібники); допоміжні ЕОР (збірники документів і матеріалів, довідники, покажчики наукової та навчальної літератури, наукові публікації педагогів, матеріали конференцій, електронні довідники, словники, енциклопедії); контролюючі ЕОР (тестуючі програми, банки контрольних питань і завдань з навчальних дисциплін та інші ЕОР, що забезпечують контроль якості знань). Застосування таких освітніх ресурсів на уроках української мови та літератури передбачає поглиблення знань, розвиток креативного мислення, формування вмінь адаптуватися до будь-якої ситуації спілкування», – зауважила у своєму виступі методист. 
Ірина Смирнова, методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, ознайомили присутніх із основами використання он-лайн дошки Padlet та Інтернет-сервісами LearningApps у навчальному процесі. У своєму виступі методист зауважила, що для викладачів онлайн-дошка може стати засобом оцінки психологічного стану на будь-якому етапі уроку (дошканастроїв); візуалізації інформації; організації проектної діяльності учнів. 
Для  педагогів було проведено практичне заняття з теми «Організація роботи в групах за допомогою електронної дошки Padlet». Учасників семінару поділено на п’ять груп, кожна з яких опанувала технологію створення записів різного типу на он-лайн дошці Padlet, а також ознайомилась із перевагами Інтернет-сервісів LearningApps.
У ході проведення семінару-практикуму члени творчої групи викладачів української мови та літератури презентували кращий досвід роботи з актуальних питань (Лариса Руденко, викладач ДНЗ «Білопільське вище професійне училище», окреслила основні вимоги щодо складання робочих зошитів для учнів з  предмета «Українська мова»; Тетяна Касьяненко, викладач ДНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту», охарактеризувала питання національно-патріотичного виховання учнів на уроках та позаурочний час; Любов Матяш, методист, викладач ДНЗ «Сумський хіміко-технологічний центр ПТО», акцентувала увагу присутніх на теорії та  практиці сучасного уроку української мови в контексті компетентністної освіти; Світлана Яцменко, викладач ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище», презентувала досвід роботи з питань професійного спрямування уроків української мови; Ольга Салій,  викладач ДНЗ «Сумське міжрегіональне вище професійне училище», ознайомила колег із доцільністю використання у практичній діяльності інноваційних засобів навчання на уроках української мови та літератури та презентувала робочий зошит з української літератури для учнів  ПТНЗ).
У рамках проведення заходу присутні відвідали відкритий урок  української мови з теми «Складні випадки правопису: великої букви, імен та імен по-батькові, прізвищ» та виставку методичних напрацювань педагогічних працівників ДНЗ «Білопільське вище професійне училище».
Під час круглого столу учасники семінару відзначили, що завдання викладача не тільки надати учням міцні знання, а й забезпечити розвиток пізнавальних здібностей. Тому важливою передумовою для надання якісних освітніх послуг є сучасне комплексно-методичне забезпечення предметів.

Матеріали семінару

1. Матеріали виступу Глуходід О.М., заступника директора з НР ДНЗ "Білопільське ВПУ":

2. Матеріали виступу Матяш Л.М., методиста ДНЗ "Сумський хіміко-технологічний центр":

3. Матеріали виступу Касьяненко Т. О., викладача української мови та літератури ДНЗ «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту»:

4. Відкритий урок "Складні випадки правопису: імен та імен по батькові, прізвищ":

5. Матеріали виступу Салій О.М, викладача української мови і літератури ДНЗ "Сумське міжрегіональне вище професійне училище":


 







Немає коментарів:

Дописати коментар